13 augusti 2009

.se coca cola is it...

Förr i tiden när reklamen var ung i Sverige och Coca-Cola
gjorde häftiga reklamsnuttar, med bland annat Michael Jordan,
när han flog och dunka in basketbollar som bara han kunde.



Jo, anledningen att jag kom att tänka på det var att jag var
på Coca-Cola-fabriken och kolla in hur produktionen gick till. Det
mest fantastiska var kanske att en liten 20 cm hög tub skulle bli
en 1,5 liters flaska. Ja, tala om att spara på utrymme. Guiden bekräftade
vad jag alltid påstått, att det är bara Coca-Cola så måste smaka likadant
överallt. Fanta i Sverige har tydligen mer fruktkött än på andra
ställen. Och jag kan gå i god för att Fanta smakar olika i olika länder.

Air Jordan och Coca-Cola-reklamen hittar jag inte på nätet, till
min stora besvikelse. Den är en klassiker till tonerna av The Mamas & the Papas
”California Dreaming”. Men eftersom jag inte hittar den kan
jag inte vara säker på att det var Coca-Cola.

Hittade lite gamla reklamgrejer här.

.

Inga kommentarer: