5 maj 2009

.se utställning 150 meter bild

Tisdag. Utställningen närmar sig med stormsteg, stressen över
att ställa ut bilderna finns egentligen inte, det handlar mer om
att hitta de rätta bilderna. Just nu står det mellan abstrakt och
ljuset. Och det lär bli ljuset som segrar, tror jag. Det abstrakta
kanske jag får ställa ut här i väntan på dess tur. Jag är trots allt
förtjust i de bilderna och det är roligt att ha fångat på bild en
tanke som jag har haft under ett par år, och än roligare att det
faktiskt blev så pass bra. Nu är ni allt nyfikna, va? Igår fick
måndagsfilmen ge vika för bildgallringen och den tog tid. Som
tur var så hade vi en klar avgränsning och det var att bara
välja ut bilder som tagits under fotoutbildningen. Så jag hade
alla mappar från den datumen i hårddisken och började gå
igenom mapp efter mapp och spara de bilder som jag kunde
tänka mig att ställa ut.

.

Inga kommentarer: