24 april 2009

.se lite tidsperspektiv

De nya fantastiska accesskorten har ett stort problem,
normalt sett och så har det varit ganska många år, så
många som jag har kommit hem sent på natten med
ett kort som gått ut samma natt som utekvällen eller
jobbkvällen började så har det alltid fungerat att åka
med det till nästa morgon, men så är det inte med
accesskortet. Det slutar gälla tolv, eller en minut i,
osäker nu vilket, men kontentan är att efter det måste
man lita på spärrmänniskornas eller buschaufförernas
välvilja, igår hade jag turen att stöta på bägge. Efter
att ha tagit mig till t-centralen insåg jag att mitt kort
inte fungerade längre som det skulle så jag försökte
ladda det, men automaterna för att ladda kortet
vägrade acceptera att jag fört över pengar till det
efter första misslyckade försöket. Så jag fick förklara
för busschauffören dilemmat och han visste om det
som tur var och tyckte att jag skulle klaga på SL
om det, vilket jag kommer att göra. Nu är jag tillbaka
till vanliga korten utan nån magnetisk funktion, trist
men det är ju bara i stan som man kan ladda dem
än så länge. Och jag behövde ta mig in till stan i dag
så jag hade ju inget val. Jag pratade med kvinnan
i spärren och hon sa att även om accesskorten
slutade fungera så gällde de till 04.30 nästa dag.
Ja, hur svårt är det att göra så det funkar
även elektroniskt? Borde vara en lätt match.

.

Inga kommentarer: