3 april 2008

.se världen i närbild

När jag skrivit klart det här ska jag lägga upp en bild också. Jag roade mig
med lite makrofotografering, men lyckades inte fota fjärilens tunga, de
var alldeles för flyktiga för att jag skulle hinna närma mig dem. Men jag
får försöka igen. Det är så mycket blommor så det råder skytteltrafik just
nu bland dem. Gott om fjärilar.

Men det kanske inte blir en fjäril som får pryda dagens blogg, har inte
bestämt än. Man måste ha tålamod i stora lass för att fånga dem på bild.
Om man inte går till fjärilshuset i Haga. Det står i min att göra-lista.

Jag missade helt och hållet bägge Champions League-dagarna, men jag
såg Getafes bedrift mot Bayern. De kunde till och med ha vunnit i andra
halvlek efter att ha legat riktigt rysigt till i början av matchen.

På lördag smäller det igen, då är det Mallorca mot Real Madrid, och bägge
lagen har spelat bländande fotboll på sistone – ok, Real Madrid förlorade
några matcher, fram till vinsten mot Sevilla – då de spelade kollosalt – men
de har hela tiden spelat bra, tycker jag i alla fall. Och just i den här bloggen
är mitt ord lag. Hehehe. Jag tänkte sätta dit en smiley, smajlin. Ja, hur fan
stavas det egentligen. En sekund bara…

Här hittar ni svaret från svenska datatermgruppen. I kort föreslår de
http://www.nada.kth.se/dataterm/fos-lista.html#f10
humörsymbol eller smilis.

Ensaimadaräknaren står fortfarande på noll, likaså sobrasadaräknaren.
Kanske i morgon. Här i byn måste man upp i ottan för att få nån och oftast
är de redan utsålda – i alla fall de som sägs vara godast.

Inga kommentarer: