12 april 2008

.se promenader hit och dit

I går blev det inget inlägg för jag satt i soffan med en hund och katt ovanpå
mig som ankare, plus en sovsäck som täckte över oss alla tre. Till det blev
det tv-zapping. Utanför samlade åskan sina krafter men det blev inte så
mycket regn förrän i dag, och då var det bara några droppar som föll, men
just när jag var ute med hunden självfallet. Det kallas timing, å andra sidan
luktar det riktigt gott när luften renas av regnet, även här på landet, där
luften redan är renare.

På tal om hundpromenader så tog jag ut hunden igår runt tio och det började
bli mörkt, ganska mörkt och när vi omringades av fladdermös som flög ibland
alldeles för nära för att kännas okej och när ljuden i mörkret var alldeles för
främmande kände jag att det var dags att vända. Samtidigt som det var
trevligt med alla ljud. Kanske skräckblandad njutning.

Inga kommentarer: