2 april 2008

.se på resande fot

Ja, idag fick jag se flygplansinstruktionerna fem gånger
på samma flyg. De tre första var inte riktade till mig. Det var
teckenspråk på hög nivå, bokstavligen. Ibland kändes det
lite som charader när teckenspråkstolken gav innebörd åt
allt det flygvärdinnan gjorde.

Att ha ett barn bakom sig i flyget är oftast inget drömscenario,
men eftersom jag vakat hela natten – eller snarare packat och gjort
i ordning allt som jag behövde ha med mig och vara klar med
inför resan – så hade jag klart för mig vad jag skulle göra.

Sova.

Så jag bad flygvärdinnan om en kudde och vaknade tre timmar
senare. Jag kan inte påstå att jag var utvilad, men det kändes
helt okej.

Det var allt om resan. Nu är jag i säker hamn och även om jag jobbat
halva dagen så känns det bra att vara i Spanien. Man kan ta promenader
i solen, äta Donuts och Panteras Rosas och helt enkelt njuta lite extra.

Vi får se om jag kan ladda ner mitt jobb ikväll så att jag kommer igång
med det hela och slipper stressa allt för mycket imorgon. Det ska nog
gå bra. Missar Champions League-matcherna, men är inte så spännande,
jag väntar nog till finalen, och nöjer mig med sammandragen.

Än väntar det bästa, vi är trots allt i sobrasadans och ensaimadans
förlovade land och det var en evighet sen jag åt endera av dem. Jag blir
sugen av bara tanken.

Inga kommentarer: