9 april 2008

.se kickar

Livet är fullt av kickar. Saker som gör lyfter vardagen och
som lyckas förbluffa oss. Det kan vara enkla saker som till
synes är betydelselösa för andra, som en blommas doft
eller en fjärils färd genom trädgården, saker som omger oss
men som vi ibland inte hinner se, eller helt enkelt struntar i.

Eller en sån sak som att söka efter ett ord i timtal och till slut
hitta ett som man tar för givet stämmer, men man har ingen
bekräftelse. Tre träffar på Google. Fortfarande matöversättning,
den här gången är jag i alla fall mätt och belåten så det var
smidigare att jobba. Hur som helst så är ordet ”pastry cutter”
och det är i det här fallet inte en degsporre som Nordstedt
föreslår, utan snarare en mördegsblandare. Tyvärr hittar jag
ingen bild hur en sån ser ut, men det tycks stämma. Passande nog
så är det det de håller på att göra. Blanda mjöl, smör och socker.

Skönt att man bidrar med en Google-träff med det här inlägget.

En annan kick har varit fotbollen de n senaste veckan, Getafe-München,
Real Mallorca-Real Madrid och Liverpool-Arsenal igår. Vilken match!
Det är sällan jag njutit så av en match där jag egentligen struntar i
vilka som går vidare. Vi får se om Barcelona bjuder upp till dans
ikväll. Eller ja, jag får nog läsa om det, för jag tror att jag struntar
i att titta på matchen.

Inga foton i dag, ska ta en sväng och se om det finns nåt intressant att fota
innan det blir för mörkt. Det är ändå dags för en liten jobbpaus, nu när
jag har hittat mördegsblandaren.

Inga kommentarer: