5 april 2011

.se lyssnar på hip hop...

Ja, det är svensk rap, både bra och dålig, men måste lyssna mig fram
och se vad som finns. Lyssnar på "This is Swedish Hip Hop Evolution"
på Spotify. Egentligen ville jag lyssna på Stockholmssyndromet men
namnet hade försvunnit ur mitt minne så jag sökte efter någon
samlingsskiva för att se om det skulle återuppväcka namnet från de
döda, vilket det gjorde.

I dag är det gott och blandat, städar, skannar, jobbar, lyssnar på musik
och snart så biter jag i naglarna också. Real Madrid spelar om tre timmar
och jag hoppas att det ska gå vägen. Åtta omgångar kvar i ligan, åtta
poäng. Som en viss presidentkandidat sa i ett val "Yes We Can", så det så.
Hursomhelst så är det Champions League i kväll, och den 16 april klockan
22.00 är det Real Madrid - Barcelona. Och fyra dagar senare så är det
final i Copa del Rey, mellan samma lag.

Nåja, ska fortsätta och städa nu efter den här korta pausen, schmutzrap
tar över under tiden.

.

Inga kommentarer: