22 april 2011

.se längtar...

...till en värmare nätter. Igår promenerade jag med en vän
från Kungsholmen till Slussen och det var en rätt behaglig natt
i trevligt sällskap. Tog några bilder över vattnet som var spegelblankt.
När jag lämnat av min vän hittade jag en plånbok, med mer kvitton
än pengar, id-kort, visakort och två minneskort. Det ena på 16 GB.
Jag tänkte, gud vad jobbigt att bli av med det. Tänk om det är fullt
med bilder. Man skulle aldrig förlåta sig själv att man inte gjort
säkerhetskopior. Jag tänkte lämna in det hos den mobila polisenheten
men fem på morgonen hade de redan åkt hem.

I dag åkte jag in till stan med cykeln efter att ha jobbat i några
timmar och cyklade med Janne. Första cykelturen i år utan någon
snö och efter mycket om och men, med pumpade däck. Stötte på
en tjej som jag åkt till Irland med och fick höra om de andra i
resesällskapet. Det var kul, dessutom fick jag låna pumpen av dem
eftersom den kommunala var ur funktion.

Sen stötte jag på en annan vän när vi ledde cyklarna på Söder, som
jag inte heller sett på år och dar. Det var också kul att se honom.

Till slut pumpade jag mer luft i däcken och vi åkte till polisstationen
på Torkel Knutssonsgatan. Som tur var stod det en polis utanför
station som var stängd och han kunde ta emot plånboken.

Det vore kul om tjejen hör av sig. Nyfiken på vad hon hade på
minneskorten...

Underbar dag att cykla även om det var lite kallt.

.

Inga kommentarer: