24 oktober 2009

.se kreativitet 2.0

Ska lämna jobbet alldeles strax men innan jag kopplar ur
tänkte jag att jag skulle skriva lite om en sida som jag
upptäckte i går, kommer inte ihåg hur jag hamnade på den,
men det är hur som helst en spansk sida som tar upp
kreativa reklamlösningar och annat kreativt som guerilla
reklam. Misströsta inte, mycket av materialet som finns
på sidan är på engelska, även om man missar kommentarerna,
men men, man kan inte få allt. Här är den.

Som den här reklamen för en Nikon-kamera och funktionen
den har med ansiktsigenkänning. Det går att klicka på bilderna
för att få dem större.

Det finns säkert många sidor av den här typen, så ut och jaga
lite kreativitet, om du inte gör det utomhus eller inombords
så kan du alltid söka efter inspiration på nätet.

.

Inga kommentarer: