7 oktober 2009

.se gott och blandat om i dag

Jag hade ett perfekt inlägg för dagen, men så började jag göra något
annat och nu kommer jag inte ihåg vad jag tänkte skriva om. Jag vet
att just vid den tidpunkten pratade de om bibliotek och förändring,
tydligen så gör biblioteken sig av med massa böcker för att lämna
utrymme åt annat, hörde inte riktigt var det skulle vara. Kanske en
kaffeservering. Nåja, det är så förträffligt att det går att lyssna på
hela programmet här.

I dag fick jag gå upp tidigt för att få in Molly i transportkorgen och
sen passade jag på att göra lite jobb som jag hade på hög. Därefter
sov jag lite till och sen har jag suttit hela dagen med att få ordning
på lite bilder inför projektet. Mitt ursprungliga projekt får vänta lite.
Det kräver betydligt mer tid än jag har till förfogande och dessutom
hjälp från ett antal människor, så det blir ett mer långsiktigt projekt.
Jo, katten har kastrerats, stackaren får ha en kon runt halsen så att
hon inte river upp såret.

Den här månadens Kamera & Bild handlar bland annat om fotoböcker,
och göra sin egen. Kanske värt att köpa den och se vad de har kommit
fram till. Svensk presshistoriska föreningen och Institutet för mediestudier
ordnar ett seminarium om bildjournalistikens villkor den 9 oktober.
Det blir väl en fortsättning på den diskussion som hölls under fotofestivalen,
och anmälningstiden har tyvärr löpt ut men det kanske går att gå på
den ändå. De som medverkar är Anna Clarén (jag har pratat om henne
tidigare, Paul Hansen (DN), Sanna Sjöswärd, Göran Widerberg (bildchef
Dagens Arbete) och Per Lindström (gästprofessor Mitthögskolan).
Mer om det här under aktuellt.

Intervju med Paul Hansen.

.

Inga kommentarer: