7 juni 2008

.se nationaldagen 2

Har precis skickat i väg ett inlägg till min blogg från betaversionen
av Internet Explorer 8, som har en massa trevliga funktioner, men
som bör undvikas när man bland annat skriver bloggar har jag
upptäckt, för det enda som kom fram hela vägen var rubriken.
Förra gången det hände trodde jag att jag inte hade skrivit så mycket
mer så jag tänkte inte på det, men den här gången var det betydligt
längre och lite förargligt att det försvann. Det är väl normalt att vissa
sidor inte är implementerade att funka med betaversionen, så
gmail och facebook får jag titta på med firefox. Ja, ja…inte mycket
att göra åt saken.

Låt mig se om jag kan komma ihåg vad jag skrev eller om det är för
evigt förlorat i cyberrymden. Nationaldagen är över sen fjorton minuter
ungefär och jag såg inte så mycket flaggviftande. Var upptagen med
annat även om jag fick lite erbjudanden som var lockande, bland annat
ett baderbjudande som jag hade nappat på direkt om jag hade haft bil,
eller körkort… Just nu håller jag på går igenom alla mina digitalbilder
på jakt efter vissa bilder, som jag kommer att återkomma till lite senare,
men efter några timmar med det åkte jag in till stan och joggade med
en kompis, eller snarare så gick vi väl mest och snackade om allt mellan
himmel och jord och det var betydligt trevligare än att jogga. Vi var i Hagaparken
och det fanns mycket som jag inte hade sett tidigare, bland annat
den kungliga begravningsplatsen – jag såg den inte heller den här gången eftersom
den tydligen bara har öppet vissa dagar, men jag blev medveten om dess
existens. Mer om den här.

Dessutom så blir det alltid när jag är ute i det gröna med Özay att jag ser
en massa djur, eller om sanningen ska fram så upptäcker han dem och
pekar åt vilket håll jag ska titta. Så det blev ett par ekorrar idag, vilket
var glädjande för det är ett djur som jag gillar. Vi såg en liten skogsmus,
som gömde sig i all hast.

Ja, ibland är det bra att allt försvinner eftersom man får skriva om allt,
fast jag vet inte om det blev bättre, men det blev annorlunda och betydligt
längre den här gången.

Inga kommentarer: