13 juni 2008

.se fotboll månaden ut...

Jag tror att jag var på min första hiphop-konsert i går. Jag försöker
komma ihåg om jag har varit på nån tidigare, men jag tror inte det.
Mala Rodriguez som rappar på ett lite andalusiskt och atypiskt sätt
var riktigt bra och hela hennes person utandades attityd.

Innan jag åkte dit funderade jag på om jag skulle ta kameran med mig,
men valde att inte göra det, även om jag skulle till Grönan först och där
finns det mycket roligt att fota – förutom mina varannan-vecka-arbets-
kamrater. Det var lite trist att de inte hade några skivor till salu, men
kanske inte helt oväntat.

I morgon smäller det. Det smällde rejält idag på fotbollsplan, inte rent
fysiskt, men Frankrike fick sig en rejäl åktur av Holland, och även om
Snejder gjorde ett grymt snyggt 4-1 mål, så kunde han ha låtit bli och
låtit mig få in 3-1-resultatet som jag hade. Nåja, man kan inte få allt.

Just det. I morgon är det Spanien mot Sverige. Jag håller på Spanien
och brorsan på Sverige. Han bor där och jag bor här. Logiskt? Nej, kanske
inte, men så är det.

Inga kommentarer: