6 mars 2013

.se Stockholms fotoscen växer

Det gäller säkert inte bara Stockholm, nu råkar det vara så att det är
vad som händer i Stockholm som jag har närmast mig. Malmö har ju
i och med Apelögas planer på något som ska likna Fotografiska blivit
allt hetare. Nu har jag långt ifrån koll på allt som händer i vårt avlånga
land, och även vad som händer i Stockholm. Jag vet att det är flera saker
som jag skulle ha velat gå på i dag och i går som jag tyvärr missar.

Det första börjar 19.30 i dag, men jag kunde inte gå för jag har tango
på onsdagar, nu är jag dessutom i klorna på en hosta som kommer och
går lite som den behagar, så för att slippa få en hostattack mitt i en dans
så har jag valt att stanna hemma. Alternativet hade varit förstås att gå
på Göran med vänner, på Fotografiska. Temat för första kvällen är
"Fotografera för livet" och han samtalar med fotograferna Christer Fjellman
och Stina Brockman.

Göran Segeholm har jag haft på en workshop för några år sen och Christer
hade precis en utställning på Galleri Axel. Stina Brockman känner jag
dock inte till.

Sen har vi ett antal gallerier som har nya utställningar som Kontrast,
Fotografins hus ska visa Joan Fontcubertas "Landskap utan minne - Orogenesis"
den 14 mars, så det ska bli kul att se. För att inte tala om Fotografiskas
Henri-Cartier Bresson som jag verkligen ser fram emot, samt Anna Claréns nya.

Det finns säkert mer. KG52 har jag inte varit på ett tag, men de brukar
ha intressanta utställningar, likaså Gun Gallery. Du får gärna tipsa mig
om du vet något som inte jag vet.

.

Inga kommentarer: