11 mars 2013

.se rutinen har sin makt

Japp, måndagar är som vanligt. Jag gillar dem, vad kan jag säga.
Den här veckan blir det mycket fotografi. Passade på att ta en
sväng förbi Fotografiska och koncentrerade mig på utställningen
av Henri Cartier-Bresson. Eller ja, jag koncentrerade mig faktiskt
på några av hans bilder. Tittade på en i en halvtimme, utforskade
den till minsta detalj. Funderade. Tittade och försökte se. Såg
bildsekvensen före och efter bilden. Funderade lite till. Ska dit
igen på fredag. Då kommer jag att se på lite fler bilder. Jag har
bestämt mig att skriva lite mer om Cartier-Bresson. Vi får se om
det blir av den här veckan. Köpte en bok också. Funderade lite
på om jag skulle skriva lite om fotoböckerna jag hittar, kanske kan
vara ett sätt för andra att bestämma sig om de ska köpa en bok eller inte.
Det finns bra bloggar om fotoböcker också. Just nu har jag inte länken
men den kommer vid tillfälle.

.

Inga kommentarer: