24 januari 2013

.se vad man hittar på nätet

Jag vet att det finns mycket att läsa ute i det stora vida nätet och då och då
hittar jag det och sparar RSS-flödet. Nu har jag tusentals inlägg, vågar inte
riktigt titta efter hur många det är. Jag vet bara att de ökar dag för dag och
jag har inte riktigt orken att ta mig an dem just nu. Visserligen är inte allt
guldkorn men jag vet att det finns ett och annat.

Nu vet jag inte vem som läser den här bloggen längre, om nu överhuvudtaget
gör det. Det har varit mer något för att få mig att skriva lite vad jag tycker
och tänker. Lite minnesanteckningar, lite funderingar, lite fotbollsresultat. Ja,
lite gott och blandat, då och då får jag till något läsvärt. I mitt tycke då.

Men i dag, i någon absurd diskussion på facebook som handlade om en bild
och gick långsamt över till att handla om de som skrev inläggen, så som det
ofta gör när folk inte tänker sig för, ja, då var det någon som skrev om den
här bloggen som jag länkar här.

Det var till ett speciellt inlägg, men jag tyckte den på det hela stora var läsvärt
och det jag gillade mest, förutom hans humor, var sättet som han använde
taggfunktionen, eller etiketter som det heter på blogger-språket.

Det är inte riktigt till det de är tänkta för, men det känns ändå som en fullträff
och mer givande än att skriva sökord, särskilt när allt ändå är sökbart som det är.

.

Inga kommentarer: