15 november 2012

.se delfinerna

Känslan att åka ut i en båt för att se delfinerna, och verkligen se dem är
helt fantastisk. Nu var vi riktigt nära dem och jag hoppade ner i vattnet
en fyra-fem gånger. De var snabba rackare och det var inte tal om att röra
dem, men ena gången vände jag mig under vattnet och en delfin svepte
förbi någon meter bort. Det var en flock på åtminstone fem delfiner som
vi följde ett tag. Till slut struntade jag i att hoppa i och började fota dem,
för den här gången hade jag kameran med mig, trots att båten var betydligt
mindre och chansen att allt skulle hamna i vattnet stor. Men nu fanns bara
delfinerna. De vackra delfinerna. Det var fem-sex båtar där, med kanske
en femtontal dykare. Jag hade helst varit ensam med dem, men jag förstår
ju att det inte bara är jag som gillar delfinerna. Det kändes hur som helst
inte som om delfinerna stördes så värst av oss, som tur är. De dök bara ner
i djupet om vi var i vägen. Så nu har jag simmat med vilda delfiner. Det
var en av höjdpunkterna i den här fantastiska resan.

.

Inga kommentarer: