11 januari 2012

.se telefonförsäljare...

Jag har aldrig använt Nix, tycker ändå att det är trevligt att telefonen
ringer då och då, om inte annat så är det en bra övning att säga nej, för
de är ganska envisa av sig. Nyss ringde en av de otaliga lotterier som
finns i det här avlånga landet och ville tala med min mor. Jag sa att hon
inte var intresserad. Svaret från andra sidan var ett "öööh?", så den
naturliga repliken från min sida var "öööh vad?". "Hur kan du veta det?
Hon har ju inte hört vad jag vill erbjuda henne?" Nej, det är klart, det är
ju sant, men vad kan du erbjuda henne? Guld och gröna skogar? Men det
var inte direkt någon idé att diskutera om det hela så jag bestämde mig
att avsluta det hela. "Ja, jag känner henne betydligt bättre än du. Hon är
inte intresserad, så du kan lägga på nu." Och eftersom jag tyckte det lät
som ett gott råd så gjorde jag det utan att vänta på ett fyndigt svar.

Så medan jag väntar på att någon annan ringer och vill erbjuda mig något
som jag inte kan motstå ska jag fortsätta att jobba.

.

Inga kommentarer: