2 januari 2012

.se fotografin och kreativiteten

Jag funderar på om vad jag gillar att fota, och det har jag väl gjort några
gånger under åren. I ett skede funderade jag på att verkställa lite fantasibilder
men det har inte riktigt blivit av. Frågan är om jag tycker bättre om att
avbilda verkligheten än att ge kropp åt mina fantasier. Eller handlar det
bara om lathet? Ja, det är frågan. Uppenbarligen kräver det betydligt mer
tid att skapa ur intet, eller ja, det beror väl på om den verklighet man vill
fota är så pass specifik att man måste avvakta det perfekta tillfället, och det
infaller inte alltid i första ögonblicket.


















Vet inte riktigt om det framgår av den här storleken på bilden, klicka på
den och förhoppningsvis blir den större. Det får mig att tänka på Alice.
Ja, hon i Underlandet.

Att skapa nåt av en serie bilder kräver mycket arbete, och påhittighet.

Fotografen till bilden ovan heter Cassanda C. Jones. Jag hittade hennes
bilder här. Det finns mycket roligt att titta på.

.


Inga kommentarer: