17 mars 2011

.se Women Are Heroes

Jag har skrivit om fotografen JR tidigare och om hans dokumentär
"Women Are Heroes", men missade helt och hållet att SVT sände den
häromveckan. Men för oss virrpannor är SVTPlay räddningen. Så den
finns här. Mycket nöje.

Jag upptäckte det tack vare en serie omständigheter som kan summeras
med ett namn, internet. Jo, det hela började i Facebook och Nordens
Fotoskolas examensarbete: "Jag och mitt djur". Det i sin tur ledde till
att jag läste ett blogginlägg där de pratade om just den här dokumentären.

I länken till slututställningen fastnade jag för bland annat En vän
av Ludvig Thunman och Flyttfåglar av Amelie Herbertsson. Missade
ju att gå till Galleri Kontrast. Dags att aktivera sig igen, med utställningar.
Fortsätter att säga det, om och om igen.

.

Inga kommentarer: