9 mars 2011

.se styrkan med internet...

...och dess svaghet. Ja, den här historien nedan är intressant, lite
sorglig och väldigt tänkvärd. Det är självklart fel att folk tjänar pengar
på andras bilder, men det som jag tycker är tråkigt är att de inte ens
bemödar sig att höra av sig till fotografen. Jag skulle personligen bli
smickrad om någon använde mina bilder till något konstnärligt. Det måste
ha varit en rejäl chock att upptäcka det hela. Nåja, titta på videon, den
är värd att ses.

The Stolen Scream: A Story About Noam Galai from FStoppers on Vimeo.



Nåja, jag hoppas att Noam Galai i slutändan kan slå igenom tack vara allt
det här, om det är det han vill och att han får lite upprättelse från dem som
har utnyttjat hans bild i kommersiellt syfte. Tackar Chase Jarvis för nyheten.
Ja, och så fick vi se en användning för TinEye, som jag pratat tidigare om.

.

Inga kommentarer: