8 mars 2011

.se lite av varje

I dag blev det en lång fotodag, inbokad i går och i ett strålande solsken
befann vi oss i Söder och fotade. Efter mycket om och men hade klockan
blivit fem. Solen lyste så där som bara den kan när den går ner och färgar
allt i en varm gul ton. Planera några bilder jag ville ta på väg in till stan
och genomförde de senare under dagen också. Ska börja skissa på fler idéer,
och ge mig ut på fler fotoeskapader. Sen var jag på Cervantes för en dansgrej
som inte riktigt var vad jag hade väntat mig, det i kombination med att jag
var jätteseg gjorde att jag i stället begav mig hemåt efter att ha tittat förbi
i affären och köpt semlor, för det är ju trots allt semledagen. Och jag kan
säga att det nog såldes många såna i dag. Det var lång kö på Vetekatten.

Vad mer, jo, jag såg att fotbollslänken var borttagen från Youtube. Vet
inte vilka jag blir mer irriterad på, de som skriver att en video är något det
inte är eller de som plockar bort videofiler på grund av något rättighetsbrott,
kom igen, ni har ert namn på videon, se det som good will, låt oss se
målen och njuta av lite fotboll. Ja, ja, rätt ska vara rätt. Men finns det någon
möjlighet att köpa sammandrag från matcher, som man kan visa i en blogg
som jag gör. Finns det en marknad för det? Ja, det gör det säkert.

Och sista grejen är att El País har ett fotogalleri där man kan se bilder i
lite större format. De finns många såna sidor och jag har skrivit om dem
tidigare, men det är kul när tidningar satsar lite mer på sånt.

Hur går det med DN:s multimedia sida?

.

Inga kommentarer: