13 juli 2010

.se tog en tur till kolmården i dag

I början var djuren lite skygga eller snarare så var det alldeles
för varmt för att de skulle visa sig, men lite senare så dök de
flesta djuren upp. Till och med vargflocken blev synlig och
en av tigrarna röt på en kille som var lite väl nära gallret när
han fotade, tyvärr fick jag inte med det på bild. Hade fel
objektiv för det och var nog alldeles för långsam för det. Nåväl,
lite senare tog en av dem ett dopp så jag har bilder på en tiger
som simmar. Var lite avundsjuk på den, det hade suttit fint att
bada i dag, men jag hoppas på att få göra det i morgon. Det hade
garanterat varit jobbigt att dela vatten med tigern. Rovfåglarna
flög över mitt huvud och berguven stirrade rakt in i mitt objektiv,
den blev nog störd av klickljudet när jag fotade.

Rovfågelshowen var rolig och delfinshowen också. Man kanske
skulle ha suttit i första raden och blivit lite nedstänkt av delfinerna.
Nästa gång.

På väg ut från djurparken stannade vi till och såg hur ena sebran
uppvaktade den andra, hur noshörningarna fick dammet att ryka
när de gruffade lite med varandra.

Så nu är jag åter hemma och funderar på nästa utflykt. När jag hinner
fixa bilder ska jag försöka lägga upp några här.

.

Inga kommentarer: