29 juli 2010

.se regn

Regn. Ja, det regnar här och det fick mig att fundera på regnlåtar,
så jag gick till mitt videoarkiv (läs youtube) och kollade vad jag
kunde tänkas ha där. Men sen beslutade jag att jag inte orkade med
deppiga regnlåtar just i dag, så jag nöjer mig med den klassiska
“Singing in the Rain” som är precis vad vi alla borde göra i regnet.
Det gick tyvärr inte att bädda in den här så vill ni se den får det
bli på youtube. Däremot finns en skämtversion av det hela som jag
såg först nu.



Själv har jag suttit i självvald husarrest sen i söndags, men nu är jag
i alla frisk, halsen känns bra och febern är bortblåst. Men det verkar
dumdristigt att gå ut och dansa i regnet så här nära inpå en förkylning
så jag avvaktar.

Däremot så satt jag på balkongen och läste medan regnet dansade runt
omkring mig, eller snarare vid sidan om mig och ovanför för jag skyddades
av lite tak så förutom ett par vilsna droppar som hittade fram till boken
skonades jag från att omfamnas av regnet och kunde njuta av dess sång.

.

Inga kommentarer: