3 april 2010

.se mer fotografi

Går igenom lite rss som vanligt när jag har en stund över. Funderar
lite om hur en utförlig presentation av mig själv ska vara, och under
tiden kollar jag lite på vad andra bloggare har skrivit och så.

Alec Soth gör en tolkning av askonsdagen i New Orleans för
New York Times räkning. Det är ett bildspel med lite texter.
Både rörliga bilder och stillbilder. Kommentarerna under
bildspelet är av alla dess slag.

På tal om bilder och människoöden så snackade jag häromdagen
när vi var på gallerirunda om Fabienne - flickan som polisen sköt
i Haiti och som Paul Hansen bland annat fotograferat. Rent
fotojournalistiskt är det intressant att läsa om det här.

Del ett: Fabienne Cherisma
Del två: More on Fabienne Cherisma
Del tre: Furthermore on Fabienne Cherisma
Del fyra: Yet more on Fabienne Cherisma
Del fem: Interview with Edward Linsmier
Del sex: Interview with Jan Grarup
Del sju: Interview with Paul Hansen
Del åtta: Interview with Michael Winiarski
Del nio: Interview with Nathan Weber
Del tio: Interview with James Oatway
Del elva: Interview with Nick Kozak
Del tolv: Two Months On

Nu ska jag dricka min portvin och njuta av lördagen.

.

Inga kommentarer: