7 mars 2010

.se fotoutställningar...

Än så länge är jag rätt kass på att känna igen alla fotografer som
går på vernissagen, men det kanske tar sig med tiden. Vore ju
trevligt att växla lite tankar med dem också. Dawid ställde ut
på tre gallerier samtidigt. Min favorit var helt klart på Kontrast.
Måste ju säga från början att jag inte direkt är förtjust i bilar,
men på Kontrast var det lite av ett tidsdokument, det var bilar,
visst, men det var former och situationer. Fanns helt klart
favoriter, dessutom kunde de köpas till det facila priset av 999
kronor, plus moms, tror jag. Ikon och Double Elvis var väl si så där,
Double Elvis med övertäckta bilar inlåsta bakom gallergrindar
sa mig inte speciellt mycket och de kändes lite för lika, det var
det som var bra på Kontrast, mycket mer variation. Det var ju
lite synd för det var där de hade rödvinet och flickan med
trollsländesmycket. Och på Ikon var det miniatyrbilar, ja, modeller
på riktiga bilar - har jag för mig, i lite större format. Det är väl
nåt för den bilintresserade.

.

Inga kommentarer: