18 november 2008

.se stopp i signal

Japp, då sitter man på tåget igen på väg in till jobbet och den här
gången verkar det bli en lång resa. Inte på grund av de vanliga
signalfelen som drabbar oss titt som tätt utan mer på grund av
att tågtrafiken mellan Älvsjö och Karlberg är avstängd, men det
märkliga är att den tågvärden – om man nu ska kalla henne för
det – sa att det är ersättningsbussar från Solna och Sundbyberg,
så då går de inte resten av sträckan heller. Det vore lite vettigare
om man fick en riktig anledning till varför tågtrafiken inte fungerar,
som till exempel när tåget hade spårat ut häromveckan och de bara sa
att en olycka hade skett, då tror man ju att nån har hoppat framför
tåget. Så genom att inte ge oss information så tror man alltid detvärsta.

Nåja, jag får passa på att skriva dagens blogginlägg, i går satt jag
och skrev om fotomässan, men det inlägget får vänta en dag till
eller nåt. Jag snor dock en rad från den texten och det är att det
snöade i söndags för första gången i Stockholm i år, och när jag
säger för första gången menar jag första gången som jag såg det,
för det kan ha snöat tidigare – nån natt eller nåt annat tillfälle
då man inte varit alltför uppmärksam på vädrets makter.

Nu är vi i Farsta Strand och trafiken kommer eventuellt
att rulla vidare, vi avvaktar…

Spänningen är olidlig.

Ja, vi verkar få åka mot stan.

De borde ha trådlöst internet på pendeltågen.

Under tiden så står vi och väntar på grön signal. Jag undrar om
batteriet i datorn kommer att dö innan tåget börjar rulla igen,
just nu är inget omöjligt i pendeltågens underbara värld.

Så, då var strömmen tillbaka och vi rullar vidare mot Stockholm.

Inga kommentarer: