4 februari 2013

.se Sverige mot Argentina

Det är väldigt häftigt att just nu så är många av Argentinas bästa spelare,
bland annat Di Maria, Higuaín, Agüero och snart lär väl Messi landa
också. En vänskapsmatch i den nya arenan. 750 för en biljett nu när de
billigaste biljetterna är sålda. Har ingen aning hur stor del av kakan
som fick bli familjesektion och så, men jag antar att huvudparten av
biljetterna var i 750-klassen. Friends arena bjuder på fotbollsfest, men
jag avstod att vara med. Det är trots allt en vänskapsmatch, må så vara
med många av världens bästa spelare, men samtidigt så kanske det
inte blir en bra match, de spelar inte för att gå vidare, de har inget att kämpa
för. Prestige och ära. Ja, kanske. Det återstår att se på onsdag.

Antar att de som går dit brinner för det. Jag menar, hade det varit en match
där Spanien spelade så hade jag inte tänkt så mycket på priset, eller kanske
ändå. Hade det varit VM-kval så hade jag nog gått. Vänskapsmatch, ja,
svårt att säga, återkommer om det händer någon gång. Hade det varit
Real Madrid hade jag gått alla gånger.

Det handlar trots allt att prioritera.

.

Inga kommentarer: