12 oktober 2012

.se vernissage...

...i ett stängt bibliotek. Klockan sex när biblioteket stängde rullade jag ut
en vagn med vinglas, läsk och lite chips och sånt. Fick lite vibbar av flourtanten
fast jag saknade som tur är en vit rock och äcklig vätska i glasen. Vet inte
hur många som gick vilse, googlekartan pekade besökare mot Lidingövägen
och det kan man säga är en bra bit ifrån. Bilderna gör sig verkligen på bibliotek,
och jag börjar misstänka att jag är bra på att hitta utställningsytor där det inte
var tänkt från början att det skulle finnas något utställt. Vet inte om det är positivt
eller negativt att bilderna smälter in i biblioteket. Det är ju det som är meningen,
kanske lite av översättarens roll, att inte synas, men jag vill ju synas som fotograf
men jag gillar lugnet som bilderna för med dig. Kanske att det borde finnas
namnskyltar. Nåja, tål att tänkas inför kommande utställningar. Inga inplanerade
än.

Gästboken är på plats. Hoppas ni tar er till Östermalms bibliotek, och om ni
gör det glöm inte att skriva ner era intryck. Det är lärorikt.

.

Inga kommentarer: