9 oktober 2012

.se ny utställning och Tanzania

Ja, så såg dagens schema ut. Hämta bilder på Crimson, ännu en gång
inget svar på sponsorförfrågan. Denna gång fick jag inte heller rabatt
i kassan, hon hade inte befogenhet till det. Fick hon skäl tro. Nåväl,
det gör mig inget om Crimson sponsrar eller inte, bilderna måste jag
ha, men det hade varit trevligt att få ett svar från dem. Även om jag
denna gång skickade iväg förfrågan efter att jag beställt bilderna, men
förra gången skickade jag den en vecka innan jag gjorde beställningen
och enligt tjejen vid kassan så ska det ta en arbetsdag. Vi får se om de
hör av sig eller inte. Nu är ju det här loppet kört, men vill gärna veta
hur man ska gå tillväga för att ha en rimlig chans att få ut bilderna
lite billigare.

Vidare till Instituto Cervantes, lämnade några flyers och hämtade ett par
av bilderna, och iväg mot Östermalms bibliotek. Vikarierade lite som
bibliotekarie och sorterade in böckerna som jag tog bort ur mittenhyllan
in i hyllorna. Ramarna på biblioteket var inte 70x100 så jag fick klippa ner
bilderna. Vilken tur att jag hade med mig en skärkniv så det gick smidigt.
Hann inte få upp alla bilder, och rusade till nästa mötespunkt för dagen.
T-Centralen, fotografering till visumbilden. 80 spänn. Vad kostade det sist?
40? Minns inte, det var dyrt för fyra små bilder. Får skylla mig själv kunde
ha tagit ett självporträtt och fixat utskriften betydligt billigare. Nästa gång.

Resan till Tanzanias ambassad tog sin tid och vi hade tur att de öppnade trots
att vi kommit för sent. Kanske för att tjejen i kassan var upptagen i ett
telefonsamtal och kom inte för sig att titta i klockan innan hon öppnade åt oss.

500 spänn kostar visumet. En dag ska jag hämta malariatabletterna också,
det lär väl hamna på 700 tror jag.

På väg hem fick jag veta att mitt objektiv är tillbaka från lagning. Det var skönt
att veta. Funderar inte på kostnaden på den i dag.

.

Inga kommentarer: