28 april 2012

.se skrivandets lust

Ja, då och då, känner jag saknad efter att skriva. Brevskrivande, diktskrivande,
ja, alla möjliga sorters skrivande, både för hand - känns som man nästan har
glömt hur, det sker så sällan nu för tiden, åtminstone för mig - och i datorn.

Det gäller att se om jag gör slag i saken. Jag sa till någon, kommer inte ihåg
vem just nu att jag har låtit bilderna ta över min uttrycksfullhet, jo, nu kommer
jag ihåg till vem jag sa det. Minnet är förunderligt. Och visst är det så, jag
försöker fånga vardagens poesi med dem. Och ändå kommer gång på gång
en längtan för ordet. Jag gillar att skriva och gör det alltför sällan.

Bloggen var tänkt att hjälpa mig med det, och den här gjort det, till och från.
Jag har ändå publicerat ett inlägg per dag, även om vissa dagar har bara varit
lite utfyllnad för att hålla det löftet, men andra dagar som den här så kanske
det kommer något mer utav det hela.

Ja, då och då, känner jag saknad efter att skriva.

.

Inga kommentarer: