18 april 2012

.se Laleh ja...

Jag tänkte på en sak när jag var på hennes konsert i måndags.
Ja, förutom att jag var där kameralös och kände mig naken
och ville verkligen ta bilder på ljuset på scen, och ett par på
Laleh också så blev jag gång på gång förälskad i denna otroliga
artist och hennes scennärvaro. Ibland fick hennes mellansnack
mig att tänka på Bruce Springsteen. Ja, helt klart. Jag säger det
högt nu, men hennes anekdoter höll Springsteenklass i min
blygsamma mening. Jag vet inte om hon skulle bli glad att läsa
detta, egentligen är väl all jämförelse lite förargande kan jag
tänka mig. Hon är ju helt klart i en klass för sig, och det känns
ganska meningslöst att jämföra henne.

Önskar att någon spelade in konserten, skulle vilja höra igen
några av de stycken då hon pratade. Här är i alla fall från en
tidigare konsert i Cirkus. Inget prat, bara en låt.



.

Inga kommentarer: