7 februari 2012

.se poesi och bilder

Jag har varit inne på det förr, men det börjar bli allt tydligare.
Jag vet inte om det är så, men det verkar som om det blir en
ganska stor konflikt dem emellan, i alla fall när det gäller mina
egna bilder och möjligheten att illustrera dem med bilder.

Jag bad en illustratör om hjälp men han återkom och sa att det
där "är något du måste göra själv" och "Det behövs inte, för
dikterna har redan sina bilder i dem." Och visst, de skrevs inte
för att bli illustrerade med bilder. Å andra sidan betyder det inte
att de inte kan bli illustrerade, däremot tror jag inte att jag kan
göra det. Inte med dem i alla fall. Får nog börja på ny kula där.

Tål att tänkas på. Jag vill ju fläta samman text och bild, för de
är två delar av mig. Vi får väl se om jag lyckas eller inte.

.

Inga kommentarer: