11 augusti 2011

.se fotografiska...

I dag var jag där och kollade med brorsan och morsan på några
utställningar. Väl värda besöket. Gillar mer och mer
Robert Mapplethorpes porträtt. Hans blombilder är ganska roliga
och hans nakenstudier kan väl få en och annan att höja ett
ögonbryn. Men porträtten är väl det jag fastnade mest för,
även om andra saker stod ut...

Eleanor Coppolas "Circle of Memory" är intressant, gillar
doften av hö och många tankar finns nedklottrade på papperslappar.
Gå dit. Andra gången hittade jag en gång till en plats där sanden
rann långsamt ner från taket - sanden var nog salt, men symboliserade
tiden och vårt minne på något vänster.

Sen var det Liu Bolins "osynliga mannen", fantastisk idé och
utförande. Gillade den.

Modebilderna som upptog resten av plan ett var ganska trista,
förutom några få som hade något intressant i sig. Första gången
gick jag bara förbi, den här gången gav jag dem en chans. Antar
att man ska gilla Chanel för att finna det extraintressant.

Jacob Felländers multiexponeringar är en färgrik explosion, men
frågan är om det är mer än så. Futuristiskt bitvis, vackert ibland,
men ja, ingen favorit just nu. Mer info finns här.

.

Inga kommentarer: