4 juni 2011

.se dagens två bilder...

...som jag inte tog. Den ena eller kanske bägge på grund av lathet.
Första var på tåget på väg in mot stockholm. En tjej satte sig
mittemot mig. Hon läste Nabokovs "Lolita" och hade en tatuering
på vänstra armen, med fåglar - osäker om det verkligen var flera -
och ett grenverk, med lite löv. Hon hade svart kort hår och ett linne
av någon färg jag inte minns.

Jag gillade kombinationen med bok och tatuering. Den passade bra in
i mitt boktema. Jag tog fram kameran och funderade om jag skulle
fråga om lov, ta bilden eller strunta i det.

Hon klev av nästa station så det får bli nästa gång.

Andra bilden var för en kvart sen när jag skulle lämna en födelsedagsfest
och en tjej hade en trolslända tatuerad bakom örat. Men jag ville inte dra
fram blixten och det var för mörkt utan. Den bilden kanske kan bli av vid
ett senare tillfälle.

Man kan dra lärdom av det hela. Tänk inte, ta bilden och konsekvenserna.
Å andra sidan kommer de här minnesbilderna få ett eget liv i ciberrymden.

.

Inga kommentarer: