17 februari 2011

.se skrivandet...

När jag startade den här bloggen var tanken att det skulle vara
ett sätt för mig att skriva mer och framför allt regelbundet.

Det har väl gått si så där, till viss del är det för att jag i ungefär
samma väva började fotografera mer regelbundet och det också
blev ett sätt att uttrycka sig på.

Att skriva varje dag har väl lätt till ett antal ströpubliceringar
som kanske inte varit så substantiella, men det har väl handlat
lite om planering också. Som tur är så är det fotboll lite då och då,
så de posterna saknas inte och det sparar mig lite tankeverksamhet
om vad jag ska skriva om.

Det blir på något sätt lite av en dagbok, inte lika självutlämnande
som den kunnat vara men i alla fall en inblick i vad jag gör
och vad jag tänker på.

Det är väl ett antal poster som jag lovat återkomma till, och med tiden
har jag helt enkelt glömt bort det, men så är det väl.

Vårt eller snarare mitt koncentrationsspann störs av ständigt nya saker
som jag upptäcker eller faller för. Bra eller dåligt? Ja, vem vet.

När jag gick på högstadiet började mobiltelefonerna dyka upp, då var de
stora tegelstenar. Nu finns de i var mans och kvinnas hand, i princip, och
sen tappade jag tråden insåg jag. Jag menade bara att saker och ting
förändras i en hög takt och att vi kanske inte alltid inser det.

Jag har haft funderingar på att styra upp publiceringarna lite,
kanske ha fotografpresentationer på måndagar, översättning
på tisdagar, musik på onsdagar och så vidare, men har inte
kommit vidare på de funderingarna.

Just nu i detta nu när jag skriver har jag tagit en liten paus
från översättningen och en annan liten paus från städningen,
som jag verkligen måste ta tag i, ja, det gäller båda pauserna,
men samtidigt känns det skönt att skriva ett inlägg innan klockan
är 23.55 och jag plötsligt inser att om fem minuter så är det
en ny dag och det saknas fortfarande ett blogginlägg.

Ja, vi får se om jag kan spåna lite på andra saker jag vill skriva
och om det får se dagens ljus i den här sidan.

.

Inga kommentarer: