2 januari 2011

.se jobbar...

...och när jag gör det, så blir det onekligen då och då pauser. Antalet
pauser ökar exponentiellt med hur tråkigt ett program är, så just nu
är det mycket pauser. Kollar på Facebook, men det händer inte så
mycket där just nu, lite roliga mejl har kommit in, men jag hittar en
bild som jag fastnar för i en av grupperna jag är med i på Facebook.
Det är det här som är det fantastiska med Facebook, med Twitter
och bloggar, att plötsligt hittar vi en öppning till en annan värld. Jag
har aldrig brytt mig särskilt mycket om skvaller eller kändisar, kan
säga att jag har svårt att känna igen mer en nån procent av alla ansikten
som hänger på Mosebacke, eller hängde där, för nu är det nytt regi
och det är igenbommat. Som på nyårsafton när de pratade om nån
som dejtade Ingmar Stenmark, visst jag vet vem det är, men frågan
är om jag skulle känna igen honom. Nåja, hur som helst tillbaka till bilden,
och världen som öppnades för mig. Egentligen hade jag sett bilder av
den här fotografen tidigare, men först nu blev jag mer nyfiken på hans
arbete. Han har det något "Dallas"-anknutna namnet JR. Och på hans
hemsida såg jag att han fått pris av TED. Här nedan är intervjun.

-

Det finns bilder, videoklipp och mer information på JR:s hemsida.

Kvinnor är hjältar.




.

Inga kommentarer: