15 augusti 2010

.se kulturfestivalen är över för i år

Och workshopen likaså, båda var klart tankeväckande och gav mycket.
Jag kommer nog att återkomma till workshopen när jag samlat alla
intryck och tankar och hunnit smälta dem. Dagen avslutades med en
snabb cykeltur till Drottninggatan och Världens längsta bokbord, så
jag gick loss med kameran och passade på att leta efter intressanta
böcker, fotografierna fick jag på köpet. Jag trodde att allt det åtråvärda
skulle vara borta eftersom klockan var strax efter fem. Men första
boken som jag fann var Joan Corominas "Breve diccionario etimológico
de la lengua castellana" och det är alltid trevligt att söka efter ordets
ursprung. Sen i samma anda, referensböcker, hittade jag en ordbok
"català - anglès", och en bok som min brorsa köpte för några år sen
som heter "Gubbar - historier och namn från Stockholms hamn" som
verkade rätt trevlig redan då jag såg den första gången. Sen hittade
jag en bok om den bevingade hästen Pegasus och avslutade hela
köporgien med fem tidskrifter som hette "Masters of contemporary
photography" som behandlade olika ämnen och som verkade högst
intressanta. Får återkomma till dem senare. Nu ska jag vila mina
trötta fötter efter sex dagars festivalfotande.

.

Inga kommentarer: