15 februari 2010

.se studiohelg och gatufoto

Det blev inte riktigt som jag tänkt mig i lördags. Fotningen som vi skulle
börja klockan fyra höll på till halv tre på natten, så jag missade festen
som jag skulle till klockan åtta. Det var ju tråkigt för jag såg verkligen
fram emot festen, men samtidigt så gick klockan så otroligt snabbt
när vi hade riggat upp en studio och modellen var sminkad och hade
fått sina naglar fixade. Två fotografer, en nagelskulptör – heter det så? –
en hårstylist och en modell. Det var jättekul att göra ett studiojobb
även om det inte är riktigt min grej. Tar väl en stund att komma på
hur fan man ska göra med ljusen och så.

När vi ändå är inne på foto så ska jag rekommendera lite sidor som
jag har hittat i dagarna. Först ut Nick Turpins blogg Sevensevennine,
som jag har nämnt tidigare. Tyvärr går hans blogg inte att lägga till
i mitt rss-flöde av nån anledning. Nedan är en intervju med honom
gjord av BBC Radio 4.

Picturing Britain: BBC Radio 4: Nick Turpin from Nick Turpin on Vimeo.



Fjärde numret av Unless You Will är ute nu. Du kan antingen ladda ner en pdf
eller se sidorna på webbsiden här.

De andra tre numren finns också för nedladdning.

.

Inga kommentarer: