11 oktober 2007

.se bibliotekskonferens

Sitter på universitetsbiblioteket och skriver på min uppsats
om undertextning. Någonstans bakom pelarna står det en kille
och pratar i mobil med någon kompis och berättar om sina
lägenhetsaffärer. Han pratar ganska högt, eller i alla fall
om man tänker att han står i ett bibliotek, i och för sig
nära trappan som går ner till nedre plan. Men allvarligt,
vem bryr sig om hans affärer, måste jag lyssna på det?
Är det så svårt att gå ut och ha det samtalet?

Såg i direktsändning på dn.se att Doris Lessing
fick Nobelpriset i litteratur. Henne har jag i alla fall
hört talas om, även om jag inte läst henne. Än så länge
har jag nog bara läst en författare innan han fått Nobelpriset.
Tror jag…

Ja, dvs. av författare som fått Nobelpriset hittills.

Skönt att jag inte behöver ange någon källa för det, har nog
med källangivelser i min uppsats.

Nu ska jag skriva lite till och sen äta lunch.
Eller så postar jag det här och sen äter lunch.

Ja, lunch får bli den gemensamma nämnaren
för vad jag ska göra härnäst.

P.S. på tal om direktsändning och nobelpriset så har Nobelstiftelsen
startat en Youtube-kanal "The Nobel Prize" De är moderna de.

Inga kommentarer: