9 juni 2012

.se efterlogg av inlägg

Har inte hunnit skriva in mina anteckningar och tankar de senaste dagarna,
så de kommer nu, men i den ordning de skapades.

Snart börjar festen, om några timmar, och den hade kunnat börja utan
all den mat jag gjort för den glömde jag kvar i Jordbro, ja, tänka sig, att
med så många väskor och en papperskasse som jag hade med mig så
lyckades jag glömma den, och med den alla omeletter och pajer jag hade
gjort. Och jag insåg det först när jag var på Stora Essingen. Spärren i Jordbro
var inte till mycket hjälp, de hade inte fått in något och de tänkte inte gå ut
på perrongen och titta. Kom till slut på att jag varit inne på Pressbyrån
så morsan gick dit och där var den. Så jag kunde andas ut, vi möttes i Årstaberg
och sen på väg tillbaka till Lilla Essingen började det att ryka från Peters bil.

Japp, två smärre katastrofer på kort tid, men vi lyckades ta oss fram
och nu väntar vi på alla gäster så vi kan fira min ickefödelsedagsfest.

.

Inga kommentarer: