29 september 2011

.så där...

Nu är jag ikapp med skrivandet. Har legat efter med inläggen men nu är det fixat.
I går var jag på Fotografiska, det var egentligen meningen att jag skulle gå på en
konsert men i sista stund så hoppade alla av som skulle gå och då väntade jag på
tåget så jag åkte in ändå.

Jag har velat gå och se Helen Levitt-utställningen så jag tog tillfället i akt. Passade
även på att kolla på de övriga utställningarna om än allt blev hastigt och lustigt för
klockan var väl runt 19 när jag kom dit. Helen Levitt-utställningen var väldigt mörkt
belyst. Jag antar att det var en poäng med det hela men det var lite irriterande att det
var så mörkt. Det fanns montrar med hennes böcker och ljuset skuggades av en själv
om man tittade lite närmare.

Gillar du gatufoto ska du definitivt se den. Jag ska nog dit igen själv och insupa mer
atmosfären kring bilderna. Jag kommer att skriva mer om Helen, men det blir i samband
att min hemsida ömsar skinn, förhoppningsvis är jag klar med det snart.

Sen blev det en sväng till stammiskrogen för några vänner var där och därefter gick
vi ut och dansade vilket inte alls var planerat, men kul hade vi och sent kom jag hem.

.

Inga kommentarer: