5 maj 2011

.se rörelse i stillbild, en fotonyhet...

...i Aftonbladet av det märkliga slaget. De skriver om två konstnärer
som har "kommit på" hur man kan ge rörelse i en stillbild. Det är
märkligt för den tekniken har funnits länge, att bädda in rörelse
i gif-bilder är knappast en nyhet och jag förstår inte varför den
tas upp som en sådan. Aftonbladet citerar Daily Mail. Men jag tror
att de missar poängen med artikeln eller att den som satt rubriken
gör det. Det handlar inte om att tekniken är ny, det handlar om
sättet de väljer att använda den på. Det är stilfullt. De har fryst allt
utom en viss del av bilden som "får liv". Ja, åtminstone är det så
jag tolkar det hela, men det kan vara för jag har för många år sen
försökt mig på lite gif-animationer, men inget som är värt att ses.

.

Inga kommentarer: