6 september 2010

.se vabbar i Lissabon

Ja, min kompis dotter är sjuk och hon skulle till läkaren,
så jag fick skippa dagens strandplaner, eller ja, jag hade
inte riktigt bestämt mer än att jag skulle in mot staden
och väl där bestämma något. Nåja, nu ligger hon och sover
med feber och jag tittar till då och då.

I dag när jag vaknade mindes jag ganska tydligt drömmen
jag hade. Även om den var kaotisk. Jag skulle ha en
fotoutställning i en enorm lokal, och höll på att sätta
upp bilder samtidigt som jag inte riktigt kom ihåg om
jag hade skickat i väg inbjudan eller om jag hade kopierat
de bilder som jag ville använda, eller ens köpt ramar.

Ja, lite av en mardröm, men sen visade sig att det var en
kollektiv utställning, så jag slapp ha panik ensam. Vaknade
innan jag fick klart för mig vad jag hade valt för tema,
och jag hade inte heller hunnit sätta upp bilderna. Vi får
se om drömmen återkommer.

.

Inga kommentarer: